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Citroën BX: Gandini‘s design for the Citroën BX, launched in 1982, was characterized by its aero- dynamic shape and sleek lines. The BX was a compact business car that demonstrated Gandini‘s ability to seamlessly combine form and function.
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20 Master- pieces of Marcello Gandini
Innocenti Mini 90/120:
In den späten 1960er Jahren arbei- tete Gandini mit dem italienischen Automobilhersteller Innocenti zusammen, um den Innocenti Mini 90 und 120 zu entwickeln. Diese Varianten des klassischen Mini zeichneten sich durch ein aktuali- siertes Styling aus, einschließlich überarbeiteter Front- und Heck- schürzen, die Gandinis Design-Sen- sibilität widerspiegelten.
Lamborghini Espada: Obwohl nicht so berühmt wie der Miura oder der Countach, war der Lamborghini Espada ein weiteres Meisterwerk Gandinis. Der 1968 vorgestellte Espada war ein viersitziger Grand Tourer mit einem schlanken, lang- gestreckten Profil und markanten Seitenfenstern, die ihm einen ein- zigartigen Charakter in der Lambor- ghini-Produktpalette verliehen.
Innocenti Mini 90/120:
In the late 1960s, Gandini colla- borated with Italian car manu- facturer Innocenti to develop the Innocenti Mini 90 and 120. These variants of the classic Mini featured updated styling, including revised front and rear fascias that reflected Gandini‘s design sensibilities.
Lamborghini Espada: Although not as famous as the Miura or the Countach, the Lamborghini Espada was another of Gandini‘s masterpieces. Introduced in 1968, the Espada was a four- seater grand tourer with a sleek, elongated profile and distincti- ve side windows that gave it a unique character in the Lambor- ghini range.
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Maserati Khamsin: Launched in 1974, the Maserati Khamsin was a luxurious grand tourer desi- gned by Gandini during his time at Bertone. With its wedge-sha- ped body and distinctive side stripes, the Khamsin departed from traditional Maserati styling and demonstrated Gandini‘s penchant for bold and innovative design.
            























































































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